2014. június 4., szerda

Házasság extrákkal 15.

Cris

   Ez egy olyan szituáció volt, amivel egyikünk se számolt. A fiam csillogó szemekkel nézett Kendrára, aki hirtelen nem is tudta, hogy mit mondjon, olyan zavarban volt. Nem gondoltam volna, hogy ennyire hiányzik egy anya a fiam életéből. Igyekeztem neki mindent megadni, de úgy látszik, a másik szülőt semmivel nem tudtam pótolni.
 - Igen Juni - kapta az ölembe a fiamat - ha elveszem Kendrát, ő lesz az anyukád.
 - Ha Irinát vetted volna el akkor ő is az lett volna? - kérdezte nem túl lelkesen.
 - Igen - válaszoltam az igazsághoz hűen.
 - Akkor nagyon örülök, hogy Kendrát választottad. Őt jobban szeretem - nyomott egy édes puszit az arcomra. Ránéztem a lányra, aki könnybe lábadt szemekkel nézett minket majd elfordult és kiment a konyhából. Értetlenül néztem utána.
 - Add ide Junit - szólalt meg a védő akinek a jelenlétéről meg is feledkeztem - és menj utána!
  Átadtam a kicsit Sergionak és Kendra keresésére indultam. A kerti hintában találta rá, sírt.
 - Mi a baj? - ültem mellé, de nem szólalt meg csak a mellkasomba fúrta a fejét. Hagytam, hagy nyugodjon meg és aztán újra feltettem a kérdést, miközben az álla alá nyúltam és magam felé fordítottam az arcát. Szemeit lehunyva tartotta, pillái nedvesek voltak a sírástól és alsó ajkát a fogai közé szorította. Hatalmas önuralmamba került, hogy ne támadjam le és ne csókoljam fulladásig. Pillái megrebbentek és felnyitotta őket. A fájdalom ami a szemeiben kavargott, mellbe vágott.
 - Kérlek mond, hogy nem én tettem valamit amivel megbántottalak - néztem rá esdeklőn, mire halványan elmosolyodott.
 - Nem, vagyis nem közvetve, csak belegondoltam, hogy milyen szomorú lesz Junior ha elválunk és másik anyukát kell megszoknia.
  Szíven ütött, hogy most is a fiammal foglalkozik és nem magával.
 - Te mindig mellette maradhatsz - ajánlottam fel hirtelen.
 - Meglátjuk - mosolygott rám keserűen és most én éreztem a fájdalmat, ha arra gondoltam, hogy a szerződés lejárta után elhagy minket, engem. Nem engedhetem, hogy eltűnjön az életemből - tökéltem el magamban. Ha törik, ha szakad ez a házasság működni fog és akkor majd nem akar elmenni.
 - Cris - kiabált ki anya az ajtón. - Megjött az ügyvéd.
  Kendra ijedten nézett rám, így kötelességemnek éreztem újra megkérdezni.
 - Biztosan ezt akarod?
  Egy pillanatnyi hezitálás után bólintott.
 - Igen - állt fel és letörölte a könnyeit. - Mehetünk - mosolygott rám kedvesen. Elképedve néztem rá. Hol volt eddig a szemem? Miért nem láttam meg Őt korábban? Megfogtam a kezét és megcsókoltam a gyűrűsujját.
 - Köszönöm - néztem rá hálásan, majd kézenfogva beléptünk a nappaliba, ahol már Seňor Pereira várt minket


Kendra

   Az ügyvéd felolvasta a szerződés összes pontját és mindent elmagyarázott nekünk.
 - Ez mi? - mutattam egy záradékra, ami feltűnően kisbetűvel volt írva.
 - Nos ez - jött zavarba Cris és valamennyire Seňor Pereira is.
 - Ez a záradék azt tartalmazza, hogy amit Cris a házasság alatt vesz magának, az a magáé és nem kell visszaadnia a szerződés lejárta után - világosított fel az ügyvéd.
 - Micsoda? - pislogtam elhűlve a focistára.
 - Szeretném ha valamivel honorálni tudnám, hogy ezt teszed értem.
 - De Cris... - tenyerét a számra tapasztotta és könyörögve nézett rám.
 - Kérlek Kendra! Ez nekem semmiség, viszont megnyugtatja a lelkiismeretemet.
  Belenéztem az igéző barna szemeibe, ahonnan csak az aggodalmat olvashattam ki, hogy visszautasítom az ajánlatát.
 - Rendben - adtam meg magam sóhajtva.
 - Akkor ide kérek egy aláírást - tolta elém a szerződést az ügyvéd - és ide is, és ide is - íratta alá három példányban, majd Cris is így tett. - Most rányomom a bélyegzőt és én is hitelesítem - magyarázta. - Így ni! Készen is vagyunk. Egy az öné Seňorita Froster, ez a tiéd Cris és egy nálam marad, ha valami gond lenne - csúsztatta be a lapot az aktatáskájába.
 - Köszönöm Julio - ráztak kezet, majd az ügyvéd távozott, Cris kikísérte.
  Kezemben a szerződéssel ültem a nappaliban és elrévedve néztem az aláírásokat. Most először bizonytalanodtam el. Vajon jól teszem, ha hozzámegyek a barátomhoz, akivel semmit nem érzünk egymás iránt? Vagy lehet, hogy csak ő nem érez semmit?- jutottak eszembe a Cris közelében tapasztalt reakcióim. És mi lesz Juniorral? Nem akarom, hogy a válás után sérüljön az amúgy is törékeny kis lelke.
 - Jól vagy? - ült le mellém Dolores és átkarolta a vállamat.
 - Nem tudom, összezavarodtam - vallottam be lehajtott fejjel.
 - Elhiszem - simított végig a hátamon. - Ha ez megnyugtat, nagyon hálás vagyok, hogy bevállalod ezt a fiamért. Tudod egy anyának mindig fáj, ha bántják a gyerekét. Ráadásul Cris ezt abszolút nem érdemli meg, mert ő olyan jó ember - lágyult el a hangja. - De van egy nagy hibája, mindig rosszul választ párt.
  Döbbenten néztem Doloresre.
 - Jaj, nem rád értettem - szabadkozott azonnal. - Irinára, Juni anyjára és a többi üresfejű libára gondoltam, akikkel eddig dolga volt - sorolta a nőket mérgesen és nekem a féltékenységhez hasonló érzés kezdte szorítani a szívemet. - Ebből azt akartam kihozni, hogy nem ismertem még olyan jószívű, kedves és bátor nőt, mint te. Tudom, hogy ez a házasság csak papíron fog létezni köztetek, de érzem, hogy mégis mindketten, sőt hárman boldogok, lesztek ezalatt az idő alatt míg tart - hajolt hozzám és megpuszilt. - Most az egyszer jól választott  fiam - mosolygott rám majd otthagyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése