2014. március 12., szerda

10/10 Harminchatodik rész

Lola

   Az őrök kicsit meglepődtek a felbukkanásomon, de nem tették szóvá. Kedvesen, kellemes ünnepeket kívántak, majd visszatértek a dolgukhoz.
  Szép lassan sétáltam végig a kihalt folyosókon. A csend valahogy nem illett az épülethez. Hiányoztak a focisták nevetései, az alkalmazottak beszélgetései. Gondolataimba mélyedve jutottam el az orvosi szobáig. Bekopogtam, majd be is nyitottam.
 - Seňorita ez tényleg gyors volt - mosolygott rám a doki.
 - Szeretnék már megszabadulni tőle - ütögettem meg a gipszet.
 - Akkor üljön oda - mutatott Pirri a vizsgálóasztalra, majd percek alatt levarázsolta rólam a csizmát. Felszabadult érzés volt, mikor végre megtudtam vakarni az eddig elbújtatott testrészemet. Pirri kezébe vette a bokám és végig tapogatta.
 - Úgy érzem, minden rendben, de azért még nem nagyon erőltetném egy ideig - nézett rám komolyan.
 - Tudom, mert különben visszakerülhet rám ez a kínzóeszköz - húztam el a szám a gipszcsizmára nézve.
 - Pontosan, de úgy látom már mindent tud - ült le az asztalához. - Gondolom akkor az sem újdonság, hogy az ünnepek után gyógytorna, hogy az izmok újra a régiek legyenek.
  Beleegyezően bólogattam.
 - Tudom, most jön még csak a fekete leves - sóhajtottam fel.
 - Csak azt tudom mondani magának is, amit a fiúknak szoktam: türelem.
  Óvatosan lecsúsztam az asztalról és ráálltam a lábamra. Furcsa volt, de nagyon jó. Belebújtam a magammal hozott balerinacipőmbe és mint egy kislány, nevetve pörögni kezdtem.
 - Vigyázva, ha kérhetem mert nincs kedvem összekenni a ruhámat, ha újra gipszelnem kéne - vigyorgott rám.
 - Nyugi doki - nevettem fel. - Nekem sincs kedvem megint elcsúfítani a lábamat. Ráadásul, ha megint történne velem valami, a fél csapat a nyakamra járna boldogítani - húztam el a számat.
 - Csak aggódnak magáért - nézett rám komolyan az öreg. - Becsülje meg, hogy nő létére így elfogadták. Ha nem lenne túl csöpögős, még azt is megkockáztatnám, hogy szeretik.
  Döbbenten néztem a dokira. Tényleg befogadtak volna? Az oké, hogy mivel én vagyok a főnök elfogadják az utasításaimat, de hogy szeretnének? Így még nem gondoltam bele az itteni életembe.
 - Nem akarom siettetni Seňorita, de én lassan indulnék - hallottam meg Pirri hangját.
 - Mi? Ja, jó - habogtam, majd lenyomtam a kilincset és még rá néztem a férfira.
 - Boldog új évet Doki! - mosolyogtam - és jó pihenést.
 - Köszönöm és magának is Dolores - válaszolta.
  Mielőtt elhagytam volna a stadiont, még beugrottam az irodámba valamiért. A kivilágított épület előtt állva esett le, hogy taxival jöttem. Benyúltam a táskámba és a névjegyet előkeresve, hívtam a rajta található számot. Diego nagyon boldog volt, mikor meghallotta a hangomat és közölte, hogy pár perc és ott van értem. Be is tartotta az ígéretét, mert alig írtam meg néhány válasz sms-t az ismerőseimnek, már vigyorogva állt meg mellettem.
 - Seňorita a hintó előállt - közölte velem miközben beültem mellé. - Látom meggyógyult - mutatott a lábamra.
 - Már ideje volt - sóhajtottam fel és önkéntelenül is végigsimítottam a vádlimon.
 - Jó lesz újra egészségesen látni magácskát a pálya mellett. Már hiányzott a fel-alá mászkálása és a kiabálása - mosolygott rám kedvesen.
 - Na szép - nevettem fel zavartan - csak ez marad meg az embereknek, hogy kiabálok, meg futkosok.
 - Meg az, hogy nő létére összekapta a csapatot, amit a Mister szétzilált. A Madridiak szeretik magát, mert újra hitet adott nekik és a blancok megint szárnyalnak.
  Hitetlenül ráztam meg a fejemet és sokkolva bámultam erre a férfira, aki szinte rajongással beszélt rólam.
 - Ugye tudja, hogy ez nem csak az én érdemem? Sokan dolgoznak  azon, hogy összeálljon minden. A fiúk rengeteget edzenek és keményen dolgoznak, hogy ők legyenek a legjobbak.
 - Ez igaz, de kell valaki akinek a kezeiben összefutnak a szálak és erősen tartja azt, ez pedig maga.
 - Ne dicsérjen ennyire Diego, mert a végén még elpirulok - gúnyolódtam, hogy leplezzem a zavaromat.
 - Miért? Csak az igazat mondtam. Érdemes lenne egyszer kijönnie megnézni az embereket egy meccs alatt - magyarázott. - Feszülten figyelik, hogy mi a következő lépése, mikor kit és miért cserél le. Vitatkoznak, veszekednek, de abban mindig egyetértenek a végén, hogy Seňor Perez jól döntött, mikor magát választotta. Talán manapság már az is kevesebbet hangzik el a szájukból, hogy "te ne szólj bele, mert nő vagy és nem értesz hozzá."
   Megütközve hallgattam Diego szavait. Nehéz volt elhinni, hogy ekkora hatással lehetek valamire. A fenn maradó pár percet, míg megérkeztünk a házamig, csendben töltöttük el. Sofőröm látta rajtam, hogy előző szavain rágódom, ezért hagyott és nem szólt hozzám, csak akkor, mikor megállította az autót.
 - Megérkeztünk - mutatott a sötétségbe borult házamra. - Boldog új évet Seňorita Faria és az Isten áldja meg - vetett keresztet.
 - Csak Dolores - mondtam neki, miközben a táskámban kutattam. Kifizettem a fuvart, de a borravalót most sem fogadta el. Viszont amikor a kezébe nyomtam négy tiszteletjegyet a következő meccsünkre, még a szavai is elálltak.
 - Remélem, hogy találkozom a családoddal, ha kihozod őket a meccsre - mosolyogtam a még mindig sokkos férfira. - Boldog új évet Diego! - csuktam be az autó ajtaját és bementem a házba. Mikor percek múlva kinéztem az ablakon, a taxi még mindig ugyanott állt. A benne ülő sofőr pedig hatalmas elánnal és óriási vigyorral az arcán magyarázott valakinek telefonon, majd mikor befejezte, küldött a ház felé egy hálás pillantást és elment.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése