2014. november 19., szerda

Las Puertas de Infierno 79.

Ana

   - Kérsz valamit? - kérdezte kedvesen a mellettem ülő férfi, mire csak megráztam a fejemet. Gondolataimba merülve töprengtem azon, hogy kerülök én egyáltalán ide? Egy magángépen repültünk Finnország felé. Mellettem Kimi ült, velünk szemben pedig a gyerekeink, akik még mindig nem fogták fel, hogy mi is történik velük. Az előző pár napban a pilóta szinte minden percét velük és így velem töltötte. Nico hamar megszokta az új helyzetet, míg Lina még mindig idegenkedve fogadta a férfi közelségét.
 - Most az anyukádhoz megyünk? - kérdezte a kisfiam az apjától.
 - Igen. Ő a ti mamátok és már nagyon kíváncsi rátok - mosolyodott el halványan Kimi.
 - És az apukád is ott lesz? - cserfeskedett volna tovább a kicsi.
 - Nico! - szóltam rá hiszen tudtam, hogy a finn már elveszítette az édesapját.
 - Hagyd csak - kért szomorúan Kimi, majd a fiához fordult. - Tudod, az én apukám már az angyalok közt van.
 - Akkor örülnöd kéne - szólalt meg halkan Lina.
 - Miért? - húzta fel kérdőn a szemöldökét a finn.
 - Mert most közel vagy hozzá - mutatott ki a kislányunk az ablakon. Mikor kinéztünk egyből rájöttünk mire gondol, hiszen alattunk minden csupa felhő volt. Úgy gondolhatta, hogy közel vagyunk a mennyországhoz.
 - Erre még sosem gondoltam, de igazad van - simított végig a lánya haján Kimi.
Lina szégyenlősen dőlt vissza az ülésébe majd lehunyta a szemeit és néhány perc múlva már édesen szuszogott. Nico először körbe-körbe forgatta a fejét és mindent alaposan megvizsgált majd mikor elfáradt, ő is becsukta a szemeit. Mosolyogva figyeltem ahogy a fejüket egymásnak nyomták és még álmukban is érezhető volt az a testvéri szeretet, ami összekötötte őket.
 - Gyönyörűek - szólalt meg mellettem a finn miközben telefonjával egy rakás képet készített a kicsikről.
 - Igen - válaszoltam, de mint eddig most is zavarban voltam a társaságában.
 - Kérdezhetek valamit? - fordult felém.
 - Persze - sütöttem le a szemeimet.
 - Nico második neve...
 - Igen - vágtam közbe, mert tudtam, hogy hova akar kilyukadni. - Az apukád után kapta.
 - Miért? -szegezte nekem a következő kérdést. Felnéztem az arcára és a szemeim megakadtak a pilóta különleges színű íriszein.
 - Nem tudom - sóhajtottam fel. - Mikor a kezembe adták és ránéztem, azonnal láttam, hogy mennyire hasonlít rád. A te nevedet mégsem adhattam neki, hiszen abból azonnal következtethettek volna az apja kilétére, így inkább apukádét kapta. Azt szerettem volna, ha valami köti őket valamennyire a gyökereikhez, ezért is kaptak mindketten finn neveket.
 - Köszönöm - szorította meg a kezemet. - Nem is tudom, hogy mennyit jelent ez nekem és nem csak ez, hanem az is, hogy vállaltad és felnevelted őket egyedül. Tudom, hogy nem volt egyszerű, de te mégis megtetted.
 - Igazad van, nem volt könnyű - húztam el a kezemet tőle -, de megérte - néztem mosolyogva a két szőke hajú tündérre.
 - Ana - sóhajtott fel Kimi. - Gondolod, lehetünk barátok? Már csak a kicsik miatt is - magyarázkodott. - Nekik is jobb lenne, ha azt látnák, hogy a szüleik jól kijönnek egymással.
  Megütközve néztem rá. Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is itt ülök vele és ilyen dolgokról beszélgetünk. Eszembe jutottak Cris szavai amiket a búcsúzásnál mondott. "Vigyázz vele, mert nekem már az sem tetszik ahogy rád néz!"
  Halványan elmosolyodtam az emléktől majd egy apró sóhaj hagyta el a számat. Hiányzott, de nem csak ő hanem a többiek is.
 - Valami baj van? Rosszat mondtam? - figyelte az arcomat a finn.
 - Nem - ráztam meg a fejemet - csak tudod annyira furcsa ez az egész - mutattam kettőnkre. - Pár napja még nem is tudtál róluk aztán megfenyegettél most meg azt kéred, hogy legyünk barátok. Nekem ez annyira hihetetlen.
 - Már ezerszer bocsánatot kértem tőled azért - szűrte szavait a fogai közt idegesen.
 - Nem erről van szó - állítottam le. - Csak... te nem érzed ebben a visszásságot?
 - Nem tudom miről beszélsz - fordult az ablak felé és a felhőket kezdte tanulmányozni.
 - Mindegy - sóhajtottam fel. - Lehet, hogy csak én lihegem túl a dolgokat - zártam le a témát, de valahol legbelül tudtam, hogy igazam van. Valami nem stimmelt, de egyenlőre nem tudtam rájönni, hogy mi.
  A repülő út további része csendben telt. A gyerekek jóízűen aludtak. Kimi lehunyt szemekkel ült mellettem, de mérget vettem volna rá, hogy nem alszik. Unalmamban elővettem a füzetemet és újabb számolásokba kezdtem. Felirkáltam, hogy még miket kell elintéznem ahhoz, hogy végre megnyithassam az üzletemet. Annyira belemerültem a számolásba, hogy nem is vettem észre a felém hajoló finnt csak amikor megszólalt a fülem mellett.
 - Ezek mik? - rekedtes hangja felborzolta a nyakamon lévő pihéket amitől megborzongtam. - Ne haragudj, nem akartalak megijeszteni - nézett rám pimasz mosollyal a szája szélén.
 - Mégis sikerült - nyeltem nagyot, mert a közelségétől a múlt furcsa képei kezdtek peregni a szemem előtt.
 - Szóval? Mit csinálsz? - húzódott ki az aurámból.
 - Kiszámoltam, hogy mennyit kell még dolgoznom, hogy minden tökéletes legyen - hadartam el.
 - Ezt nem értem - nézett rám kíváncsian.
 - Mit nem értesz rajta? - csóváltam meg a fejemet. - Minden estéért kapok egy bizonyos összeget. Eddig világos? - pislogtam rá kérdőn mire bólintott. - Na már most, kiszámoltam, hogy még hány estét kell végig táncolnom ahhoz, hogy végre meglegyen a pénz amiből megtudom nyitni az éttermemet.
 - Én azt hittem... - lepődött meg.
 - Mit? Hogy hetven éves koromig egy rúd mellett fogok vonaglani? - csattantam fel ingerülten.
 - Nem, én arra értettem, hogy mivel te és Ronaldo... szóval, hogy ő tudna támogatni a pénzével - fejezte be.
 - Na látod, ebben teljesen igazad van. Az az Ő pénze, ez pedig az enyém és Cris tudja a legjobban, hogy soha semmilyen körülmények között nem fogadnám el az anyagi segítségét.
 - De miért? Hiszen annyira kézenfekvő dolog lenne - értetlenkedett.
 - Neked lehet, meg másnak is, de nekem nem. Mióta elvesztettem a szüleimet, mindenemért egyedül küzdöttem meg. Akárcsak értük - mutattam a gyerekeimre. - Soha nem engedném senkinek, hogy kitartott nőt csináljon belőlem és pont ezért nem fogadnám el senki pénzét sem - néztem a finn szemeibe, ahonnan először csodálkozást majd elismerést olvastam ki.
 - Még akkor sem, ha én adnám? Mondjuk, mint elmaradt gyerektartás - kérdezte puhatolódzva.
 - Nem - húztam ki magam. - A te pénzed sem kell.
 - Pedig sokkal könnyebb lenne. Már most abba hagyhatnád a munkát - nézett rám.
 - Tudom, de nem érdekel. Az az én éttermem lesz, az én álmom, amit a saját két kezemmel teszek össze és soha senki nem vághatja az arcomba, hogy nélküle nem ment volna.
 - Oké, felfogtam - adta fel a győzködésemet. - Tudod - meredt maga elé elgondolkodva - rengeteget változtál - emelte rám a tekintetét. - És nem csak külsőleg - mosolyodott el - bár régen is csinos voltál, de most... nagyon jól áll az anyaság.
 - Köszönöm - pirultam el a hirtelen jött bóktól.
 - Amikor megismertelek - folytatta - egy naiv kislány voltál, aki rajongással szeretett. Most pedig már egy komoly, céltudatos nő vagy, aki nem hagyja magát befolyásolni senkinek. Ez tetszik nekem.
 A döbbenettől tágra nyílt szemekkel néztem a finnre, aki az egyik kezét rásimította az arcomra és úgy folytatta.
 - Az sem elhanyagolható tény, hogy szültél nekem két gyereket, de még ha nem is lenne így - nézett merően a szemembe - akkor is el kellene ismernem, hogy hatással vagy rám.
  Rémülten figyeltem ahogy egyre közelebb hajolt hozzám. Ajkait már csak néhány centi választotta el az enyémektől. Úgy éreztem magam, mint a vad, akit ledermesztett az autó fényszórója. Moccanni sem bírtam.
 - Anya, mikor érünk már oda? - térített vissza a kábultságomból Lina hangja. Kimi néhány finn káromkodást elnyomva az orra alatt fordult tőlem el és kezét végre elvette az arcomról.
 - Nem sokára kicsim - néztem a lányomra, aki még álmosan dörzsölgette a szemeit.
 - Kb. fél óra és a földön leszünk - nézett az órájára a finn majd rám mosolygott.
  Pirulva fordultam el tőle. Nem akartam a szemébe nézni, de nem is tudtam volna. A bennem tomboló érzések maguk alá temettek, mint egy cunami. Kérdések százai villantak fel előttem. Miért csinálja ezt velem? De ami a legjobban foglalkoztatott, az az volt, hogy miért lódult meg a szívem egy pillanatra mikor hozzám ért?

4 megjegyzés:

  1. WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁá.
    Erre megérte várni. Jézusom. Imádtam, eszméletlen jó. Még még még még még még még!
    Ezer hála, dicséret, ölelés és puszi neked ezért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem fogod elhinni, de félve nyitottam meg a hozzászólásodat. :D
      Rettenetesen örülök, hogy tetszett. Hatalmas kő gördült le a mellkasomról, hogy ezeket írtad. Tényleg nagyon sokat jelent nekem, hogy mit mondtok, írtok a fejezetekről. Most újra inspirálva érzem magam. :D
      Köszönöm! Puszi: Dolores <3

      Törlés
  2. En is imadtam a reszt! Remelem azert elobb vagy utobb elcsattan az a csok :P

    VálaszTörlés
  3. Szia Anna!
    Köszönöm, hogy megtiszteltél a soraiddal. :D
    Csók lesz, de hogy kivel?????????
    Puszi: Dolores

    VálaszTörlés